IV Konferencja podatkowo-rachunkowa - wprowadzone i planowane zmiany na 2024 oraz 2025 rok

Cena:
1999.00 PLN (netto)

1899 PLN: za 2 lub więcej osoby z jednej firmy

1499 PLN dla pierwszych 20 osób zgłoszonych do 10 października 2024 roku: Promocja

Kod: 1709/2024/ON
Stacjonarne, od: 25 listopada 2024 do: 26 listopada 2024

Dostępne miejsca: 67 z 70

Miejsce: Warszawa, Warsaw Presidential Hotel
Poziom: Średniozaawansowany

Cena promocyjna:

1499 zł/ dla pierwszych 20 osób!!!!

W cenie:

  1. materiały konferencyjne
  2. zestaw gadżetów
  3. lunch i przerwy kawowe

PCDK zaprasza na kolejną edycję konferencji podatkowej z elementami rachunkowości i raportowania niefinansowego, w dniach 25-26 listopada 2024 r. zapraszamy do warszawskiego Warsaw Presidential Hotel (dawny Marriott Centrum), przedstawimy Państwu aktualne orzecznictwo, ale przede wyszystkim projektowe zmiany na 2025 rok.

Wykłady będą dotyczyły m.in. JPK_CIT, podatku u źródła, podatku minimalnego, cen transferowych, KSeF, WNT, WDT, zmian w MSSF oraz raportowania niefinansowego.. Konferencja będzie okazją do dyskusji z najlepszymi ekspertami na rynku, zajmującymi się kadrami w praktyce – na konferencję zaprosiliśmy Prelegentów doświadczonych wieloma latami praktyki w zawodzie oraz w branży trenerskiej.

Wydarzenie skierowane jest do wszystkich osób związanych zawodowo z księgowością  i podatkami, które chcą dogłębnie przenalizować najnowsze regulacje prawne, istotne dla działów finansowo-księgowych.

 

 


Prowadzący

 

Marcin Otręba

Doradca podatkowy. Główny specjalista podatkowy PCDK. Doktorant na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz bezpośrednimi jak również kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE oraz kancelariach prawno-podatkowych zajmując się z sukcesem rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych czy wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu, na którym prowadzi jako nauczyciel akademicki wykłady z prawa podatkowego. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. Projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji min. dla Rzeczypospolitej, Dziennika Gazety Prawnej czy biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR.

 

Joanna Aleksandrowicz

Radca prawny. Absolwentka kierunku Prawo na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, a także Finansów i Rachunkowości spec. Doradztwo Podatkowe w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Stypendystka Rektora UG za osiągnięcia w nauce 2012-2016. W trakcie studiów jej zainteresowania skupiały się przede wszystkim na prawie podatkowym, odbywała praktyki zarówno w spółkach doradztwa podatkowego, jak i kancelariach radcowskich. Ukończyła aplikację radcowską przy OIRP w Gdańsku. Aktualnie zajmuje się bieżącą obsługą prawno- podatkową spółek, ze szczególnym uwzględnieniem podatków dochodowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących MDR, a także uczestnicy w procesie przygotowywania dokumentacji cen transferowych dla klientów. Doświadczony szkoleniowiec z obszaru podatków dochodowych. Wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Gdańsk.

 

dr Jacek Zatoński

Dyrektor Biura PCDK w Poznaniu. Od 2006 roku aktywny zawodowo w branży ochrony środowiska. Obejmował stanowiska związane z pracami laboratoryjnymi, geologicznymi, opracowaniami dokumentacji przyrodniczej i dokumentów strategicznych dla gmin, analizami GIS, obsługą firm itp. Dzięki pracy na różnych stanowiskach oraz współpracy zarówno z biznesem, administracją jak i organizacjami pozarządowymi posiada szeroką wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju. Absolwent Kształtowania Środowiska Przyrodniczego na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Na tym samym wydziale uzyskał również tytuł doktora nauk o ziemi w zakresie geografii. W karierze zawodowej odpowiadał za sprawy związane z ochroną środowiska, BHP i CSR w m.in. w firmach Eurocash S.A., grupa kapitałowa VOX, O-I Produkcja Polska S.A.(Huta Szkła Antoninek), CCL Label sp. z o.o. czy Netguru S.A. Ostatnio pracował na stanowisku eksperta ds. dekarbonizacji w Żabka Polska Sp. z o. o. W PCDK zarządza działem zrównoważonego rozwoj i ochrony środowiska. Szkolił i obliczał śladu węglowy m.in. dla Żabka Polska Sp. z o. o., Polska Spółka Gazownictwa, Vitkovice Milmet, Wałbrzyskich Zakładów Koksowniczych „Victoria”, Eggs Product, Drukarnia Interak, Wydawnictwa Trefl, Siro – Bielsko itd.

 

Łukasz Chłond

doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego. Zarządzał również europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG. Od kilkunastu lat doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm.

 

Mirela Chomont

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

 

Michał Kordiak

Prawnik i specjalista w zakresie cen transferowych oraz podatku dochodowego. Szkoli w zakresie CIT oraz podobnej tematyki od przeszło 5 lat. W PCDK prowadzi szkolenia z CIT, fundacji rodzinnych, PSI i SSE.

 

Program

Dzień 1

9:30 - 10:00 Rejestracja i kawa powitalna


10:00 - 11:30 JPK_CIT – planowane zmiany z uwzględnieniem opublikowanych struktur

  • JPK CIT – kogo dotyczy?
  • Czy należy dostosować plan kont do standardowego planu kont wskazanego przez Ministerstwo Finansów?
  • Czy rozwiązanie informatyczne dostarczone przez dostawcę ERP zagwarantuje poprawne raportowanie?
  • Nowe struktury JPK_KR_PD i JPK_ST_KR

11:30 - 11:45 Przerwa kawowa


11:45 - 13:00 Podatek u źródła (WHT) – nowe zasady rozliczeń


13:00 - 13:45 Lunch


13:45 - 15:00 Podatek minimalny - wybrane zagadnienia

  • krótkie omówienie celu regulacji oraz przepisów przejściowych
  • w jaki sposób ustalić, czy obowiązek zapłaty dodatkowej daniny dotyczy danego podatnika?
  • kalkulacja krajowego minimalnego podatku dochodowego
  • termin zapłaty krajowego minimalnego podatku dochodowego i obowiązki formalne z tym związane
  • omówienie kilku wybranych interpretacji indywidualnych wydanych na gruncie krajowego minimalnego podatku dochodowego

15:00 - 16:15 Wybrane zmiany w podatku CIT planowane na rok 2025

  • zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych
  • zwolnienie z podatku wszystkich organizacji pozarządowych ze sfery zadań publicznych
  • zmiana niektórych przepisów w zakresie opodatkowania zagranicznej spółki kontrolowanej (CFC)
  • zmiana zasad ustalania przychodów i kosztów w łączeniu spółek bez przyznania udziałów (akcji)
  • zmiany w preferencji IP Box – wprowadzenie wymogu zatrudnienia
  • zmiany w zakresie odliczenia zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów komplementariusza spółki komandytowej i komandytowo-akcyjnej
  • zmiany w zakresie opodatkowania estońskim CIT
  • zmiany w zakresie niektórych przepisów dot. cen transferowych

 

Dzień 2

9:30 - 10:00 Rejestracja i kawa powitalna


10:00 - 10:45 Krajowy System e-Faktur (KSeF) – stan na dziś i wyzwania na 2025/2026

  • Dwa terminy wejścia w życie obowiązkowego KSeF.
  • Faktury konsumenckie w KSeF.
  • Zmiany w strukturze JPK_Faktura

10:45 - 11:45 Podatek VAT w transakcjach międzynarodowych (WNT, WDT, export, import, TTU, e-commerce)

  • Transakcje międzynarodowe a dodatkowe dokumenty czego wymaga fiskus.
  • Siedziba działalności gospodarczej a stałe miejsce prowadzenia dzielności przy rozliczaniu usług międzynarodowych.
  • E-commerce, który kraj wybrać do rozliczania podatku VAT.

11:45 - 12:00 Przerwa kawowa


12:00 - 13:00 Zmiany VAT w 2024 oraz planowane na 2025 - stawki VAT

  • Dyrektywa DAC7 – czym jest i jak dotknie e-commerce oraz operatorów platform cyfrowych?
  • Pakiet ViDA, czyli zmiany w VAT dostosowujące podatek do ery cyfrowej
  • Zmiany w stawkach VAT i możliwość odzyskania akcyzy przez reeksporterów samochodów
  • Zmiany w zakresie mechanizmu podwójnego obciążenia
  • Rozszerzenie kompetencji Ministra Finansów

13:00 - 13:45 Lunch


13:45 - 15:15 Zmiany w MSSF w roku 2024 oraz projektowane zmiany


15:15 - 16:15 Wybrane zagadnienia sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju

  1. Badanie podwójnej istotności i jego wpływ na dalsze pracy przy raportowaniu
  2. Aspekty Taksonomiczne - dlaczego są tak istotne z punktu widzenia księgowego i finansów
  3. Wyzwania dla przedsiębiorców w zakresie raportowania niefinansowego

Termin i czas trwania

25 listopada 2024: 09:30 - 16:15

26 listopada 2024: 09:30 - 16:15

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Masz problem z zapisem, pobierz:

IV Konferencja podatkowo-rachunkowa - wprowadzone i planowane zmiany na 2024 oraz 2025 rok

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym