Krajowy System eFaktur – jak organizacyjnie przygotować się do zmian - nowelizacja zasad od 1 lipca 2024 r.

Cena za uczestnika:
520,00 PLN (netto)
Kod: 0509/2023/ON
On-line, 25 października 2023 - 25 października 2023
Poziom: Ogólny

Celem szkolenia KSeF – Krajowy System eFaktur – jak organizacyjnie przygotować się do zmian - nowelizacja zasad od 1 lipca 2024 r. jest przygotowanie uczestnika, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów, do wykorzystania teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy księgowego. Uczestnik po szkoleniu powinien stosować obowiązujące przepisy prawa podatkowego oraz powinien wiedzieć o planowanych nowelizacjach. Znajomość aktualnych przepisów pozwala uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.

Wprowadzanie nowego rozwiązania dotyczącego fakturowania

  • 01.2022 r. – 30.06.2024 r. – dobrowolne korzystanie z e-Fakturowania
  • 1 lipca 2024 r. – obowiązkowe e-Faktury dla podatników VAT czynnych, dla podmiotów zagranicznych posiadających stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT w Polsce – fakultatywne
  • 1 stycznia 2025 r. - obowiązkowe e-Faktury również dla podatników VAT zwolnionych

Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF:

  • faktury wg rozwiązań unijnych i polskiej ustawy o VAT – papierowe, elektroniczne.
  • faktura ustrukturyzowana - definicja
  • faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna czym się różnią,
  • zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
  • wystawienie faktury ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta czy jest niezbędna?,
  • przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.

Korzystanie z KSeF:

  • rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF;
  • proces wystawienia faktury w KSeF;
  • walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia;
  • informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych
  • co z załącznikami do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.)
  • weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF;
  • wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy;
  • otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF;
  • określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej;
  • zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF);
  • korekty in minus sprzedawcy a faktury wystawione w KSeF,
  • korekty in minus nabywcy a faktury wystawione w KSeF,

Faktury wystawiane poza KSeF – kiedy można nie stosować faktury ustrukturyzowanej – zasady z projektu ustawy

Faktury wystawione poza KSeF – jak je korygować?

Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca – obecne i nowe propozycje rozwiązań;

Anulowanie faktury ustrukturyzowanej – czy to w ogóle możliwe?

Duplikat faktury ustrukturyzowanej;

Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:

40-dniowy zwrot podatku VAT jakie zmiany proponuje ustawodawca,

Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,

Jakie obowiązki przy kontrolach biznesowych z nami zostaną: autentyczność pochodzenia, czytelność treści oraz integralność faktur na co zwracać uwagę,

Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.

Termin i czas trwania

25 października 2023: 08:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Krajowy System eFaktur – jak organizacyjnie przygotować się do zmian - nowelizacja zasad od 1 lipca 2024 r.