CEL: Przedstawienie nowych, obecnie pożądanych metod zarządzania ludźmi i zespołami w zmieniających się warunkach. Nabycie umiejętności diagnozy emocji występujących w zespole tak, by dzięki technikom komunikacji sprawniej realizować cele i zadania jednostki. Wzmocnienie swoich kompetencji liderskich.
KORZYŚCI: Uczestnicy otrzymują praktyczne narzędzia by efektywniej zarządzać swoimi pracownikami uwzględniając emocje i typy osobowości występujące w zespole. Poznają swój styl zarządzania i poziom kompetencji liderskich , które osiągnęli. Jednocześnie poznają te modele zarzadzania, które są pożądane w nowej rzeczywistości. Ponadto uczestnicy poznają metody psychologicznego radzenia sobie z emocjami , zarządzania sobą w sytuacji trudnej, stresowej. Dzięki możliwości zastosowania zaproponowanych strategii uczestnicy osiągną lepsze rezultaty w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów zespołu oraz zbudują pozytywną atmosferę w pracy.
I MODUŁ Tworzenie zespołu w oparciu o misję i zadania firmy.
- Człowiek a zespół- umiejętność doboru pracowników.
- co wiesz o swoich podwładnych ?
- techniki doboru grup w zespołach.
- zagrożenia w niewłaściwym doborze pracowników do zadań w pracy on line.
- 4 rodzaje zespołów i ich wartości:
- zespół wielopokoleniowy
- zespół konserwatywny
- zespół młody (pokolenie millenialsów)
- zespół międzynarodowy
- Role w grupie- zachowania społeczne- jak je rozpoznawać i wspierać by służyły wspólnej pracy.
- rola cichego lidera
- maruder i malkontent- co robić?
- pracownik niezmotywowany
- jakie typy osobowości opóźniają wykonanie zadania.
- Grupa zadaniowa a zespół- różnice.
II MODUŁ Autodiagnoza skuteczności managerskiej- stopień posiadanych umiejętności:
- Budowanie autorytetu – jestem lubiany/a czy szanowany/a?
- rola i zadania managera w nowoczesnej firmie
- wizerunek manager
- wiedza i kompetencje
- ekspert czy opiekun?
- zaufanie jako podstawa „zdrowych” relacji z podwładnymi
- Orientacja na cel- jak często go formułować i kiedy o nim informować?
- wyznaczanie celu głównego i celów pobocznych
- przewidywanie konsekwencji krótko i długoterminowych po osiągnięciu celu
- utrzymywanie wysokiego poziomu realizacji zadań przez zespół w drodze do osiągnięcia celu
- narzędzia kontroli realizacji poszczególnych etapów
- komunikacja z zespołem odnośnie zadań i celów.
- Zarządzanie trudnymi emocjami- jak to robić?
- stres jako przyczyna zaburzeń w pracy zespołu
- analiza sytuacji stresowych dla zespołu i managera
- narzędzia eliminujące eskalację emocji
- gniew, złość i niepewność- jako „ciche” emocje a ich skutki dla funkcjonowania zespołu
- well-being w pracy – jak to osiągnąć?
III MODUŁ Innowacyjny model zarządzania personelem- czym jest?
- 8 błędów w zarządzaniu zespołem – praktyczna matryca
- jak uniknąć błędów i diagnozować ich występowanie
- działania naprawcze
- rozpoznawanie potrzeb pracownika ( online i offline)
- Decyzyjność wtórna a bycie liderem
- definicja decyzyjności wtórnej
- zalety i wady decyzyjności wtórnej
- rola lidera a decyzyjność wtórna
- model psychologiczny pracownika jako istotny element w przydzielaniu zadań.
- Zmień strategię – zarządzanie przez wspieranie.
- jak i przed czym bronić zespół?
- budowanie zaufania przez realizację potrzeb pracowników
- typowe reakcje managera (dominujące zachowania, pętla nawyku)
- wprowadzenie nawyku właściwych reakcji
- Podsumowanie- wnioski .
Masz problem z zapisem, pobierz:
MANAGER XXI WIEKU CZYLI INNOWACYJNY MODEL ZARZĄDZANIA PERSONELEM