Prawo pracy w praktyce 2025/2026 - nowe przepisy, nowe obowiązki, nowe ryzyka

Cena za uczestnika:
590,00 PLN (netto)
Kod: 2666/2025/ON
On-line, 19 grudnia 2025 - 19 grudnia 2025

Szkolenie przygotowuje uczestników do bezpiecznego i skutecznego stosowania prawa pracy w obliczu nadchodzących zmian legislacyjnych. Omówimy kluczowe nowelizacje, nowe obowiązki pracodawców i pracowników oraz potencjalne ryzyka prawne i organizacyjne. Uczestnicy zdobędą praktyczne wskazówki, jak wdrażać przepisy w codziennej działalności firmy, minimalizować ryzyko sporów i dostosować wewnętrzne procedury do aktualnych wymagań prawa.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Nowe regulacje w zakresie pracy przy komputerze

  • aktualizacja definicji stanowiska pracy
  • wyposażenie podstawowe i dodatkowe stanowiska pracy wyposażonego w monitor ekranowy
  • ergonomia, oświetlenie i organizacja stanowiska pracy
  • dostosowanie stanowiska pracy z laptopem
  • zasady dofinansowania soczewek kontaktowych i okularów

2. Nowe przepisy dotyczące legalizacji pracy cudzoziemców w Polsce

  • ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – wpływ zmian w przepisach i ich potencjalnych skutków dla cudzoziemców i podmiotów powierzających pracę,
  • legalny pobyt i praca obywateli Ukrainy w Polsce po 30.09.2025 r. - skutki weta Prezydenta

3. Dodatkowy urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków – nowe uprawnienia związane z rodzicielstwem

  • krąg uprawnionych do skorzystania z uzupełniającego urlopu macierzyńskiego
  • wymiar urlopu
  • zasady wnioskowania i korzystania
  • ochrona trwałości stosunku pracy uprawnionych
  • wysokość zasiłku za okres uzupełniającego urlopu macierzyńskiego

4. Nowa zasady ustalania stażu pracy

  • nowe okresy „aktywności zawodowej” wliczane do stażu pracy – cel wprowadzenia zmian
  • obowiązek udokumentowania innych okresów „zatrudnienia” wliczanych do stażu pracy
  • wpływ nowych zasad liczenia stażu pracy na uprawnienia pracownicze (urlopy, odprawy, „stażowe”, „jubileuszówki”)
  • okres wprowadzenia i rozpoczęcie obowiązywania zmian i konsekwencje dla pracodawców

5. Nowe uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy

  • PIP będzie mogła reklasyfikować umowy cywilnoprawne/B2B na etat.
  • Pracodawca musi wtedy zapewnić wszystkie prawa pracownicze (urlop, ZUS, wypowiedzenie).
  • Duże znaczenie dla firm korzystających z elastycznych form zatrudnienia.

6. Mobbing i dyskryminacja – planowane zmiany w przepisach Kodeksu pracy

  • nowe definicje dyskryminacji i mobbingu oraz podmiotów tych zjawisk
  • doprecyzowanie obowiązków pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
  • nowe uprawnienia pracownicze w związku z naruszeniem przepisów w zakresie dyskryminacji i mobbingu

7. Jawność wynagrodzeń i równość szans - nowe obowiązki pracodawców na przełomie roku 2025/2026

  • główne założenia dyrektywy UE o jawności wynagrodzeń
  • obowiązek jawności wynagrodzeń w Polsce – od kiedy i kogo obejmie?
  • zasady wdrożenia jawności wynagrodzeń w zakładzie pracy
  • sankcje za brak jawności wynagrodzeń

8. Odsetki za nieterminową wypłatę wynagrodzeń – planowane zmiany

  • ochrona wynagrodzenia za pracę wg Kodeksu pracy
  • dyrektywa w sprawie adekwatnych wynagrodzeń minimalnych w UE
  • automatyczne odsetki za opóźnienie w wypłacie wynagrodzenia – planowane zmiany do ustawy o minimalnych wynagrodzeniu za pracę i Kodeksu pracy
  • cel i termin przyjęcia regulacji

9. Więcej obowiązków dla pracodawców

  • Konieczne przeglądy umów (zwłaszcza B2B/zlecenia).
  • Dostosowanie regulaminów pracy i systemów płacowych.
  • Możliwe zwiększenie kosztów pracy.

Termin i czas trwania

19 grudnia 2025: 09:00 - 14:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Prawo pracy w praktyce 2025/2026 - nowe przepisy, nowe obowiązki, nowe ryzyka

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Doradztwo we wdrażaniu KSeF i rozwiązaniach informatycznych – kompleksowe wsparcie z partnerami IT

W związku z nadchodzącym obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), oferujemy kompleksowe doradztwo przy wdrażaniu rozwiązań zgodnych z nowymi przepisami. Naszym celem jest zapewnienie płynnej i bezpiecznej transformacji procesów fakturowania w Państwa firmie – bez względu na wielkość organizacji czy branżę.

  • 1. Analiza potrzeb i gotowości organizacji

    Rozpoczynamy od dokładnej analizy obecnych procesów fakturowania, obiegu dokumentów oraz systemów finansowo-księgowych. Pomagamy zidentyfikować obszary wymagające dostosowania do wymogów KSeF.

  • 2. Strategia wdrożenia KSeF

    Przygotowujemy spersonalizowany plan działania obejmujący harmonogram wdrożenia, identyfikację kluczowych punktów integracji oraz rekomendację odpowiednich narzędzi i technologii.

  • 3. Procedury KSeF

    Dobrze napisana procedura KSeF to inwestycja w bezpieczeństwo i spokój przedsiębiorcy. Dzięki niej firma może działać zgodnie z przepisami, a jednocześnie w sposób uporządkowany i efektywny.

    Bywa jednak, że opracowywanie procedury KSeF nie należy do najłatwiejszych zadań, zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach czy w grupach kapitałowych. W związku z tym jako PCDK Group wspieramy firmy w kompleksowym opracowaniu i wdrożeniu takich procedur. Nasi konsultanci pomagają wybrać odpowiednią dla Państwa firmy formę nadawania uprawnień, przygotowują wzory dokumentów oraz proponują rozwiązania awaryjne i kontrolne dopasowane do struktury Państwa firmy.

    Dzięki wsparciu doradców PCDK Group, przedsiębiorcy mogą być spokojni o profesjonalne oraz dostosowane do specyfiki ich działalności przeprowadzenie tego procesu.

  • 4. Testy i szkolenia

    Przeprowadzamy testy funkcjonalne oraz szkolimy pracowników z obsługi nowego systemu, zapewniając sprawną adaptację organizacji do pracy z e-fakturami.

  • 5. Stałe wsparcie i aktualizacje

    Oferujemy pomoc także po wdrożeniu – monitorujemy zmiany w przepisach, pomagamy w aktualizacjach i odpowiadamy na bieżące pytania zespołu.

Dlaczego warto?

Doświadczenie i kompetencje – mamy praktyczną wiedzę z zakresu prawa podatkowego, procesów biznesowych oraz technologii informatycznych.

Współpraca z renomowanymi partnerami IT – rekomendujemy sprawdzone narzędzia, które spełniają wymogi KSeF i są elastyczne względem indywidualnych potrzeb klienta.

Bezpieczeństwo danych i zgodność z przepisami – nasze rozwiązania spełniają wymogi dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych w kontekście KSeF.

Masz pytania odnośnie podatków?

marcin otreba

Marcin Otręba

Partner zarządzający
Doradca podatkowy

tel: +48 22 299 23 23
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Umów się na spotkanie online z ekspertem

 

Zostaw nam swoje dane, oddzwonimy

  Refresh Captcha  
 

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym