Prawo ochrony środowiska

Cena za uczestnika:
2799,00 PLN (netto)

1550,00 PLN: za udział bez noclegu

Kod: 2074/2025/WY
Stacjonarne, 10 grudnia 2025 - 12 grudnia 2025

Miejsce: Vienna House Easy by Wyndham, Kraków

dofinansowanie kfsue

Miejsce szkolenia:

Vienna House Easy by Wyndham Cracow to nowoczesny, 3-gwiazdkowy hotel zlokalizowany w samym sercu Krakowa, naprzeciw Opery Krakowskiej, w biznesowej dzielnicy Grzegórzki. Obiekt oferuje klimatyzowane pokoje z telewizją satelitarną oraz bezpłatnym, niezawodnym i szybkim WiFi.

W cenie:

  • 2 noclegi w pokoju 2-osobowym (dopłata do pokoju 1-osobowego 200 zł/doba)
  • pełne wyżywienie,
  • zwiedzanie z przewodnikiem dzielnicy Kazimierz,
  • uroczysta kolacja,
  • bezprzewodowy internet WI-FI,

Istnieje możliwość zgłoszenia osoby towarzyszącej

Agenda

10 grudnia - zakwaterowanie

11 grudnia - I dzień szkolenia

12 grudnia - II dzień szkolenia

Program

Wprowadzenie

  • Podstawowe akty prawne
  • Podstawowe definicje (emisja, instalacja, odpad itp.)
  • Obowiązki przedsiębiorców w zakresie ochrony środowiska (pozwolenia, sprawozdawczość, ewidencja, wnoszenie opłat)

Obowiązki specjalisty ds. ochrony środowiska i najważniejsze daty

  • Kalendarz obowiązków w ochronie środowiska

Emisje do powietrza

  • Kiedy wymagane jest dokonanie zgłoszenia lub uzyskanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza?
  • Składania sprawozdania za korzystanie ze środowiska
  • Obowiązujące stawki i formularze
  • Wypełnianie formularza sprawozdania i naliczanie opłat

Składanie raportu do Krajowej Bazy o Emisjach (KOBiZE)

  • Zakładanie konta
  • Sporządzanie raportu do KOBiZE „krok po kroku”
  • Centralny Rejestr Operatorów (CRO) i obowiązki posiadaczy urządzeń klimatyzacyjnych, pomp ciepła, systemów przeciwpożarowych zawierających gazy fluorowane (F-gazy) i substancje zubożające warstwę ozonową (SZWO)

Gospodarska wodno- ściekowa

  • Kiedy wymagane jest zgłoszenie lub pozwolenie wodnoprawne na wprowadzanie ścieków do wód, ziemi lub do kanalizacji oraz na pobór wód?
  • Opłaty za usługi wodne

Gospodarka odpadami

  • Zasady gospodarki odpadami w firmie, w tym magazynowania
  • Obowiązki wytwórcy i posiadacza odpadów
  • Kiedy wymagane jest pozwolenie, zezwolenie lub inne uzgodnienie w zakresie wytwarzania, transportu, zbierania lub przetwarzania odpadów?
  • System BDO
  • Podmioty objęte obowiązkiem rejestracji i prowadzenia ewidencji w BDO
  • Rejestracja i opłaty
  • Konta i uprawnienia
  • Jak prawidłowo prowadzić ewidencje odpadów w BDO (Kartę Przekazania Odpadów i Kartę Ewidencji Odpadów)?
  • Sprawozdania w BDO za odpady oraz wprowadzone produkty i opakowania

Wprowadzanie opakowań

  • Kto podlega pod przepisy dla wprowadzających produkty w opakowaniach? Co w przypadku importu i eksportu?
  • Jakie obowiązki należy realizować wprowadzając produkty w opakowaniach?
  • Jakie obowiązki ciążą na wprowadzającym torby na zakupy z tworzywa sztucznego, tzw. torby foliowe?
  • Jak realizować obowiązki przez organizacje odzysku?

System kontroli i kary

  • Kontrole organów ochrony środowiska, jak przebiegają, jak się na nie przygotować, ostatnie zmiany w zasadach kontroli
  • Sankcje i kary w ochronie środowiska

Termin i czas trwania

10 grudnia 2025: 16:00 - 16:30

11 grudnia 2025: 09:00 - 14:00

12 grudnia 2025: 09:00 - 14:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Prawo ochrony środowiska

Doradztwo we wdrażaniu KSeF i rozwiązaniach informatycznych – kompleksowe wsparcie z partnerami IT

W związku z nadchodzącym obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), oferujemy kompleksowe doradztwo przy wdrażaniu rozwiązań zgodnych z nowymi przepisami. Naszym celem jest zapewnienie płynnej i bezpiecznej transformacji procesów fakturowania w Państwa firmie – bez względu na wielkość organizacji czy branżę.

  • 1. Analiza potrzeb i gotowości organizacji

    Rozpoczynamy od dokładnej analizy obecnych procesów fakturowania, obiegu dokumentów oraz systemów finansowo-księgowych. Pomagamy zidentyfikować obszary wymagające dostosowania do wymogów KSeF.

  • 2. Strategia wdrożenia KSeF

    Przygotowujemy spersonalizowany plan działania obejmujący harmonogram wdrożenia, identyfikację kluczowych punktów integracji oraz rekomendację odpowiednich narzędzi i technologii.

  • 3. Procedury KSeF

    Dobrze napisana procedura KSeF to inwestycja w bezpieczeństwo i spokój przedsiębiorcy. Dzięki niej firma może działać zgodnie z przepisami, a jednocześnie w sposób uporządkowany i efektywny.

    Bywa jednak, że opracowywanie procedury KSeF nie należy do najłatwiejszych zadań, zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach czy w grupach kapitałowych. W związku z tym jako PCDK Group wspieramy firmy w kompleksowym opracowaniu i wdrożeniu takich procedur. Nasi konsultanci pomagają wybrać odpowiednią dla Państwa firmy formę nadawania uprawnień, przygotowują wzory dokumentów oraz proponują rozwiązania awaryjne i kontrolne dopasowane do struktury Państwa firmy.

    Dzięki wsparciu doradców PCDK Group, przedsiębiorcy mogą być spokojni o profesjonalne oraz dostosowane do specyfiki ich działalności przeprowadzenie tego procesu.

  • 4. Testy i szkolenia

    Przeprowadzamy testy funkcjonalne oraz szkolimy pracowników z obsługi nowego systemu, zapewniając sprawną adaptację organizacji do pracy z e-fakturami.

  • 5. Stałe wsparcie i aktualizacje

    Oferujemy pomoc także po wdrożeniu – monitorujemy zmiany w przepisach, pomagamy w aktualizacjach i odpowiadamy na bieżące pytania zespołu.

Dlaczego warto?

Doświadczenie i kompetencje – mamy praktyczną wiedzę z zakresu prawa podatkowego, procesów biznesowych oraz technologii informatycznych.

Współpraca z renomowanymi partnerami IT – rekomendujemy sprawdzone narzędzia, które spełniają wymogi KSeF i są elastyczne względem indywidualnych potrzeb klienta.

Bezpieczeństwo danych i zgodność z przepisami – nasze rozwiązania spełniają wymogi dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych w kontekście KSeF.

Masz pytania odnośnie podatków?

marcin otreba

Marcin Otręba

Partner zarządzający
Doradca podatkowy

tel: +48 22 299 23 23
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Umów się na spotkanie online z ekspertem

 

Zostaw nam swoje dane, oddzwonimy

  Refresh Captcha  
 

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym